Francuski dla dzieci

ZABAWA

Każda aktywność proponowana na zajęciach ma formę zabawy. W ten sposób dzieci łączą naukę języka z przyjemnością i chętniej podejmują działania.

RUCH

Zgodnie z założeniami Metody TPR (Total Physical Reaction) wszelkie działania poparte są ruchem czy gestem, którego dzieci tak bardzo potrzebują. Wówczas dzieci więcej rozumieją i szybciej zapamiętują.

ZMYSŁY

Aby proces nauczania i uczenia przebiegł efektywnie staramy się dotrzeć do wszystkich zmysłów. Pragniemy aby dziecko poczuło na wiele różnych sposobów co znaczy głośno i cicho, jak pachnie pomarańcza czy też, żeby mogło samo ulepić zwierzątko z plasteliny. Tak bogaty repertuar aktywności sprzyja pozytywnej atmosferze, ułatwia zapamiętywanie, urozmaica zajęcia.

DYNAMIKA

Mając na uwadze krótki czas koncentracji dziecka proponowane aktywności są krótkie, a ich forma różnorodna. Przeplatamy ruch, muzykę i  aktywności plastyczne. Dzięki temu czas na zajęciach mija bardzo szybko i dzieci nie mają czasu na nudę.

POWTÓRZENIA

Aby dziecko dobrze zrozumiało i zapamiętało nowe wyrażenia, słowa, zwroty wprowadzamy je w wielu różnych kontekstach i często do niech wracamy. Dziecko czuje się pewniej słysząc to co już zna i  chętniej powtarza.

PRZEDE WSZYSTKIM DZIECKO

Każdy maluch jest inny, inaczej lubi się bawić, inaczej zapamiętuje. Naszym głównym celem jest zachęcenie dziecka do języka francuskiego, ale we własnym tempie. Doskonale rozumiemy, że niektóre dzieci szybko zaczynają mówić, inne słuchają i rozumieją, ale faza cicha (silent period) kiedy to dziecko nie odzywa się jeszcze w języku obcym może być dłuższa.

W czasie zajęć dzieci są nagradzane i doceniane, a różnorodność aktywności sprawia, że każde dziecko może pokazać swój talent czy wykazać się w tym co lubi robić.